آشنایی با دامنه CO.

دامنه‌ی CO. دامنه‌ی سطح بالای کشوری (ccTLD) کلمبیا در آمریکای جنوبی است. کلمه‌ی CO می‌تواند مخفف «company» (شرکت) باشد. به همین دلیل بازاریابی ثبت دامنه CO به عنوان یک دامنه‌ی عمومی پتانسیل بالایی داشت. این اتفاق در تابستان ۲۰۱۰ افتاد و دامنه‌ی CO به صورت یک دامنه‌ی عمومی (gTLD)عرضه گردید و قابلیت ثبت دامنه برای همگان ایجاد شد.

از این دامنه استقبال بسیار خوبی شد به نحوی که در فاصله‌ی یک سال از زمان عرضه‌ی عمومی آن آمار ثبت دامنه های .CO از مرز یک میلیون گذشت. اقبال نشان دادن شرکت‌های بزرگی مانند توییتر، آمازون و گوگل از این دامنه در آشنایی بیش‌تر کاربران اینترنت با این پسوند دامنه و ترویج استفاده از آن بسیار مؤثر بود.

در عرضه‌ی عمومی دامنه‌های CO. این دامنه با قیمتی نسبتاً بالاتر عرضه شد تا از بدنامی آن به علت ثبت دامنه توسط اسپمرها و برای مقاصد خراب‌کارانه جلوگیری شود، سرنوشتی که دامن دامنه‌های INFO. را به علت قیمت پایین عرضه گرفت. در حال حاضر دامنه‌‌های CO. با قیمت مناسب عرضه می‌شود و به عنوان یک پسوند دامنه‌ی معتبر شناخته می‌شود.

 

مزایای ثبت دامنه های CO.

  • ثبت دامنه CO برای نام وب‌سایت‌های تجاری بسیار مناسب است. در واقع اگر شهرت دامنه‌ی COM. نبود دامنه‌ی CO که مخفف طبیعی کلمه‌های company و corporation و commerce و community است می‌توانست اولین انتخاب برای نام وب‌سایت‌های تجاری باشد. این نام دامنه در نام‌گذاری سایت‌های تجاری نسبت به دامنه‌ی COM طبیعی‌تر و البته کوتاه‌تر است و همه با دیدن آن ماهیت تجاری سایت شما را درک می‌کنند.
  • نام دامنه‌های مناسب CO راحت‌تر در دست‌رس‌اند. تعداد دامنه‌های COM. ثبت شده ۸۰ برابر دامنه‌های CO است. به همین نسبت ثبت دامنه های خوش‌شکل و زیبای CO راحت‌تر است.
  • این نام دامنه به شدت برندپذیر است. اگر دامنه‌ی COM سایت‌تان را ثبت کرده‌اید ثبت دامنه CO به علت آن‌که بسیاری از برندها با نام دامنه‌ی CO نیز شناخته می شوند خیال‌تان را راحت می‌کند. حتی اگر قصد دارید تنها یک دامنه ثبت کنید می‌توانید به جای یک دامنه‌ی COM با نامی که مطلوب‌تان نیست یک دامنه‌ی CO به نامی که دوست دارید ثبت کنید. مردم به راحتی دامنه‌ی CO را به عنوان یک دامنه‌ی عمومی می‌پذیرند.
  • این نام دامنه تنها یک کاراکتر با COM فرق دارد. با در اختیار گرفتن نسخه‌ی CO دامنه‌تان خیال‌تان از اشتباهات تایپی کاربران راحت می‌شود.
  • این نام دامنه کوتاه است. برخی از شرکت‌های بزرگ برای سرویس‌های کوتاه کردن URL خود از دامنه‌های CO استفاده می‌کنند. معروف‌ترین این‌ها t.co (توییتر) و g.co (گوگل) است.
  • گوگل در رتبه‌بندی نتایج جست‌جو با دامنه‌های CO. عین دامنه‌های COM. رفتار می‌کند. این امتیازی است که به آسانی نمی‌توان از آن گذشت.

منبع این مطلب: websamin.com
آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟ 9 کاربر این را مفید یافتند (17 نظرات)